Activity- / Job-Report
Afternoon for Activities in ERASMUS+
Thursday, 07.11.2019, 14:00 - 16:00, Room 52
Participants: Ti, Ma, Se, Vi, Ad, Lu, Ag, Dz, Vo
Organization
Contact-Data
Meeting Gdansk PL 20191202-07
Profile (corrections, supplements)
Insurance (Contract to parents)
Basic vocabulary LEGO® Englisch
Basic simple vocabulary EN, DE, PL, LT
Basic technical vocabulary EN, DE, PL, LT
Students note vocabulary while working.
Bavaria Autumn 2020
News, Participation, Jobs, Tasks
Report duties
GENERAL FEEDBACK 1st Quarter of school-year
Comment Ag:
”OK, let´s have Paperics instead of Robotics…!”
Students decide to solve jobs based on division of
labour in partner work:
On the route (follow a dedicated trace;
problemcheck for Linefollower necessary (Ti & Ma)
Robot-Musician (Melody from BrainBrick) (Vi, Se)
Refugee (Roboter rolls away, when it´s warmer
than 32°C .) (Ad, Lu)
Noise-Sensor (Basiscs, Clap-Switch) (Ag)
Teacher Dz is coaching the teams, takes Photo
and Video. Vo assists.
Feedback participants:
“Reports seem to be indispensible; so we do it, but don´t like it. But…,
Coding thrills, not writing!”
Feedback teachers:
Thanks to our Crew for solving the feedback task!
Half time was enough for double success in research, construction, coding
and testing.
ICT+ROBOTICs+ETHICs
Choice of Educational Material and Subjects
in Non Formal Learning Environment (elective subjects and courses)
related to the level of intellectual development of students
Aktivitäts-/ Arbeitsbericht
Aktionsnachmittag für Aktivitäten im Programm ERASMUS+
Donnerstag, 07.11.2019, 14:00 - 16:00, Raum 52
Teilnehmer*innen: Ti, Ma, Se, Vi, Ad, Lu, Ag, Dz, Vo
Organisation
WhatsApp: Ti, Ma, Se, Vi, Ad, Ag
eTwinning: Ti, Ma, Se, Vi, Ad, Lu, Ak, Ag, El
Planung Treffen Gdansk PL 20191202-07
Profilbogen (Korrekturen, Ergänzungen)
Versicherung (Unterlagen überreichen)
Grundbegriffe LEGO® Englisch
Basiswortschatz Alltag EN, DE, PL, LT
Basiswortschatz Technik EN, DE, PL, LT
Schüler notieren Grundwortschatz während der Arbeit.
Bayern Herbst 2020
Neuigkeiten, Teilnahme, Aufgaben, Vorhaben
Berichtspflichten
GENERAL FEEDBACK 1. Quartal.
Kommentar Ag:
“Dann machen wir heute nicht Robotik sondern Papierik.”
Die Schüler entscheiden, Aufgaben arbeitsteilig in
Partnerarbeit zu erledigen:
Kurs halten (eine festgelegte Spur fahren;
für Linienfolger ist eine Problemdefinition nötig) (Ti & Ma)
Der Roboter als Musikant (Eine Melodie über den
BrainBrick abspielen.) (Vi, Se)
Flüchtling (Der Roboter flüchtet oberhalb 32°C.) (Ad, Lu)
Geräuschsensor (Erforschen, Klatschschalter) (Ag)
Lehrkraft Dz betreut die Teams und dokumentiert in Film
und Bild; Vo notiert.
Feedback Teilnehmer:
“Die Berichte müssen ja wohl sein, also machen wir das. Aber ….,
Programmieren ist spannend, nicht Schreiben!”
Feedback Lehrkräfte:
Dank an die Crew für die Auseinandersetzung mit dem Feedbackformular.
In der halben Zeit wurde dann doppelt erfolgreich erforscht, konstruiert,
programmiert und erprobt.
Holstentor-
Gemeinschaftsschule
mit Ganztagsangebot
2023 04 03 1622
ICT+ROBOTICs+ETHICs
Inhalte, Methoden, Systeme, Materialien
in nonformaler Lernumgebung (frei wählbare AGn oder Kurse)
differenziert nach Entwicklungsstand der SchülerInnen
Szkoły Okrętowe i Techniczne