Activity- / Job-Report Afternoon for Activities in ERASMUS+ Thursday, 07.11.2019, 14:00 - 16:00, Room 52 Participants: Ti, Ma, Se, Vi, Ad, Lu, Ag, Dz, Vo Organization   Contact-Data Meeting Gdansk PL 20191202-07 Profile (corrections, supplements) Insurance (Contract to parents) Basic vocabulary LEGO® Englisch Basic simple vocabulary EN, DE, PL, LT Basic technical vocabulary EN, DE, PL, LT Students note vocabulary while working. Bavaria Autumn 2020 News, Participation, Jobs, Tasks Report duties GENERAL FEEDBACK 1st Quarter of school-year Comment Ag:”OK, let´s have Paperics instead of Robotics…!” Students decide to solve jobs based on division of labour in partner work: On the route (defined trace; problemcheck for Linefollower necessary (Ti & Ma) Robot-Musician (Melodie from Brainbrick). (Vi, Se) Refugee (Roboter rolls away, when it´s warmer than 32°C .) (Ad, Lu) Noise-Sensor (Basiscs, Clap-Switch) (Ag) Teacher Dz is coaching the teams, takes Photo and Video. Vo assists.  Feedback participants: “Reports seem to be indispensible; so we do it, but don´t like it. Coding thrills, not writing!” Feedback teachers: Thanks to our Crew for solving the feedback task! Half time was enough for double success in research, construction, coding and testing.
0 - 10 points   Ma   Ti   Se   Vi   Ad   Lu   A g   Organization   ( -   extended   questionnaire   -   )        7   6   5   10    10    1     9   Difficulty   of  Tasks   6   7   5*   10   6  9   10   Working in  divison of jobs   10   9   9    10    10   10   10
ICT+ROBOTICs+ETHICs Choice of Educational Material and Subjects in Non Formal Learning Environment (elective subjects and courses) related to the level of intellectual development of students
meets
Aktivitäts-/ Arbeitsbericht Aktionsnachmittag für Aktivitäten im Programm ERASMUS+  Donnerstag, 07.11.2019, 14:00 - 16:00, Raum 52 Teilnehmer/in: Ti, Ma, Se, Vi, Ad, Lu, Ag, Dz, Vo Organisation WhatsApp: Ti, Ma, Se, Vi, Ad, Ag eTwinning: Ti, Ma, Se, Vi, Ad, Lu, Ak, Ag, El Planung Treffen Gdansk PL 20191202-07 Profilbogen (Korrekturen, Ergänzungen) Versicherung (Unterlagen überreichen) Grundbegriffe LEGO® Englisch Basiswortschatz Alltag EN, DE, PL, LT Basiswortschatz Technik EN, DE, PL, LT Schüler notieren Grundwortschatz während der Arbeit. Bayern Herbst 2020 Neuigkeiten, Teilnahme, Aufgaben, Vorhaben Berichtspflichten GENERAL FEEDBACK 1. Quartal. Kommentar Ag: “Dann machen wir heute nicht Robotik sondern Papierik.” Die Schüler entscheiden, Aufgaben arbeitsteilig in Partnerarbeit zu erledigen: Kurs halten (eine festgelegte Spur fahren; für Linienfolger ist eine Problemdefinition nötig) (Ti & Ma) Der Roboter als Musikant (Eine Melodie über den Brainbrick abspielen.) (Vi, Se) Flüchtling (Der Roboter flüchtet oberhalb 32°C.) (Ad, Lu) Geräuschsensor (Erforschen, Klatschschalter) (Ag) Lehrkraft Dz betreut die Teams und dokumentiert Film & Bild;  Vo notiert. Feedback Teilnehmer:   “Die Berichte müssen ja wohl sein, also machen wir das…. Programmieren ist spannend, nicht Schreiben!” Feedback Lehrkräfte: Dank an die Crew für die Auseinandersetzung mit dem Feedbackformular. In der halben Zeit wurde dann doppelt erfolgreich erforscht, konstruiert, programmiert und erprobt.
0 - 10 points   Ma   Ti   Se   Vi   Ad   Lu   A g   Organisation   ( -   extended   questionnaire   -   )        7   6   5   10    10    1     9   Schwierigkeitsgrad der Aufgaben     6   7   5*   10   6   9   10   Arbeiten an   verschiedenen Aufgaben   10   9   9    10    10   10   10
Holstentor- Gemeinschaftsschule mit Ganztagsangebot
2020 03 24 02:04
ICT+ROBOTICs+ETHICs Inhalte, Methoden, Systeme, Materialien in nonformaler Lernumgebung (frei wählbare AGn oder Kurse) differenziert nach Entwicklungsstand der SchülerInnen
Szkoły Okrętowe i Techniczne