Activity- / Job-Report Afternoon for Activities in ERASMUS+ Thursday, 19.09.2019, 14:00 - 15:40, Room 52 Participants: Ti, Ma, Se, Vi, Ad, Lu, Ak, Ag, Dz, Vo Organization Flexible working periods, comittment for publication, students´ exchange discussed with parents during parents´evening 19:00 - 21:00. Report Duties Reports for two weeks ago; Vo tells about driverless bus in Bad Birnbach. Programming of Robot-Vehicle Starting computers, placing connectors Teams use LEGO®-MINDSTORMS EV 3 Software for programming the robot vehicle in situation of traffic-light. For preventing the connector of Brainbrick against damage, they use a 90° cable permanently. A robot welcomes the participants: “Hello, Timo!”, “Hello, Vin!”, “Hello, Andre!”, “Hello, Lukasz!” … “Hello, Mr Vogt!”, “Hello, Ms Dzeik!” Today they work on following tasks: - RED traffic-light; Robot-vehicle stops. - … on YELLOW roaring motor noise. - … starts on GREEN traffic-light. - Loop is necessary, otherwise restart    of program after every stop. As kind of differenciation students try to integrate sound-files into programs. They detect, that the school´s PCs are not prepared for this job. Se finds out, how to import spoken words by means of Mr Vogt´s Laptop. But he is not really happy, because he wanted to implement music from the INTERNET. For the game-robot COZMO® by ANKI student Ag performs a short lecture with demonstration. He taught COZMO® to tell math rules. More Info here. Further lectures concerning programmable Microcontrollers shall follow. Plan next week: 90 Minutes, Hello-Parade, Gripper, lecture on microbit® Teacher Dz is coaching teams. Vo is assisting with Laptop. Feedback participants: “Spontaneous single person working disturbs team´s success.” Thumbs-Feedback: 1x “double up”, 4x “up”, 1x “3/4”, 1x “½”, 1 “down” Feedback teacher: Teams are working purposefully and focussed. “Compliment for attention and discipline during differenciated projects. Teachers shall save clear structures.”
ICT+ROBOTICs+ETHICs Choice of Educational Material and Subjects in Non Formal Learning Environment (elective subjects and courses) related to the level of intellectual development of students
meets
Aktivitäts-/ Arbeitsbericht Aktionsnachmittag für Aktivitäten im Programm ERASMUS+  Donnerstag, 19.09.2019, 14:00 - 15:40, Raum 52 Teilnehmer/in: Ti, Ma, Se, Vi, Ad, Lu, Ak, Ag, Dz, Vo Organisation Flexible Arbeitszeiten, Publikationserlaubnis, Verfahren des Schüleraustauschs wird im Elternabend 19:00 - 21:00 abgesprochen. Berichtspflichten Teams ergänzen Arbeitsberichte der Vorwochen. Vo berichtet vom Bus ohne Fahrer in Bad Birnbach. Programmieren des Roboterfahrzeugs Computer starten, Anschlusskabel setzen Die Teams programmieren in der  LEGO®-MINDSTORMS EV3 Software ihre Fahrzeuge für den Ampelstopp. Zur Schonung der Steckverbindung dient am Brainbrick ein permanent eingestecktes 90° Winkelkabel. Ein Roboter begrüßt die Teilnehmer: “Hallo, Timo!”, “Hallo, Vin!”, “Hallo, Andre!”, “Hallo, Lukasz!” ... “Hallo, Herr Vogt!”, Hallo, Frau Dzeik!” Die Teams bearbeiten folgende Aufgaben: - Ampel ROT; Roboterfahrzeug stoppt - … reagiert auf GELB mit Motorengeräusch. - … fährt bei GRÜN weiter. - Eine Schleife ist erforderlich, sonst endet das     Programm nach jedem Stopp. Differenzierend erproben Schüler die Einbindung von Sounddateien. Sie stellen fest, dass die Schulrechner dazu nicht geeignet sind. Se importiert mit dem privaten LAPTOP von Herrn Vogt gesprochenen Text. Er ist jedoch nicht ganz zufrieden, denn er wollte Musik aus dem INTERNET einbinden. Zum Fertigroboter COZMO® von ANKI erarbeitet Ag einen Kurzvortrag mit Demonstration. Er lässt COZMO® Teilbarkeitsregeln aufsagen. Mehr Infos hier. Weitere Kurzreferate über programmierbare Mikrocontroller sind beabsichtigt. Plan Folgewoche: 90 Minuten, Grußparade, Greifhebel, Referat zu microbit® Lehrkraft Dz betreut die Teams. Vo assistiert einem Team mit seinem Laptop. Feedback Teilnehmer: “Spontane Einzelarbeit stört den Erfolg des Teams.” Daumenfeedback: 1x “doppelt hoch”, 4x “hoch!”, 1x “3/4”, 1x “½”, 1 “runter” Feedback Lehrkräfte: Die Teams arbeiten zielstrebig und konzentriert. “Kompliment für Konzentration und Disziplin bei differenzierten Projekten. Lehrkräfte werden auf klare Struktur achten.”
Holstentor- Gemeinschaftsschule mit Ganztagsangebot
2020 03 24 02:04
ICT+ROBOTICs+ETHICs Inhalte, Methoden, Systeme, Materialien in nonformaler Lernumgebung (frei wählbare AGn oder Kurse) differenziert nach Entwicklungsstand der SchülerInnen
Program TrafficLight.ev3 for Download; LEGO®-MINDSTORMS EV3 Software must be installed! Viruscheck after download! Programm nach Download auf Viren prüfen!
Szkoły Okrętowe i Techniczne