Activity- / Job-Report Afternoon for Activities in ERASMUS+ Thursday, 12.09.2019, 14:00 - 15:30, Room 52 Participants: Ti, Ma, Se, Vi, Ad, Lu, Ak, Ag, Dz Organization Differenciated tasks Flexible working periods Report Duties Deadline reports: Next week. Programming of Robot-Vehicle Starting computers, placing connectors Teams use LEGO®-MINDSTORMS EV 3 Software for programming dedicated actions and reactions of the robot. For preventing the connector of Brainbrick against damage, they use a 90°-cable permanently. Central desk is a stage or dancefloor. Instead of the teacher, today the teacher´s robot welcomes the participants: “Hello, Ti!”, “Hello, Vi!”, “Hello, A!”, “Hello, Lu!” and so on. The teams demand, to perform this with own soundfiles soon. Today they work on following tasks: - Drive the robot-vehicle a dedicated trace - The robot is dancing special steps - The robot reacts on colours Teacher, Ms Dzeik is coaching the teams. She explains, how to create soundfiles with Menu Tools / Soundeditor in LEGO®-MINDSTORMS EV3 Software. Feedback participants: “Double thumbs up!” Feedback teacher: Teams are working purposefully and focussed. “Compliment for attention and discipline during differenciated projects.”
ICT+ROBOTICs+ETHICs Choice of Educational Material and Subjects in Non Formal Learning Environment (elective subjects and courses) related to the level of intellectual development of students
meets
Aktivitäts-/ Arbeitsbericht Aktionsnachmittag für Aktivitäten im Programm ERASMUS+  Donnerstag, 12.09.2019, 14:00 - 15:30, Raum 52 Teilnehmer*in: Ti, Ma, Se, Vi, Ad, Lu, Ak, Ag, Dz Organisation Differenzierte Aufgaben Flexible Arbeitszeiten Berichtspflichten Arbeitsberichte in der Folgewoche fällig Programmieren des Roboterfahrzeugs Computer starten, Anschlusskabel setzen Die Teams programmieren in der LEGO®- MINDSTORMS EV3 Software ihre Fahrzeuge für vorbestimmte Aktionen und Reaktionen. Zur Schonung der Steckverbindung dient am Brainbrick ein permanent eingestecktes 90°-Winkelkabel. Der Arbeitstisch ist Showbühne oder Tanzfläche. Nicht die Lehrkraft, sondern deren Roboter begrüßt die Teilnehmer: “Hallo, Ti!”, “Hallo, Vi!”, “Hallo, Ad!”, “Hallo, Lu!” usw. Das möchten die Teams mit eigenen Sounddateien demnächst realisieren. Heute stellen die Teams sich folgende Aufgaben: - Fahren einer Spur mit Richtungsänderung - Das Roboterfahrzeug tanzt eine Schrittfolge - Das Fahrzeug reagiert auf Farben Die Lehrkraft, Frau Dzeik, betreut die Teams. Sie gibt Einblick in das Verfahren zur Audioaufnahme über den Menüpunkt Werkzeuge / Geräuscheditor in der LEGO®-MINDSTORMS EV3 Software. Feedback Teilnehmer: “Doppelt Daumen hoch!” Feedback Lehrkraft: Die Teams arbeiten zielstrebig und konzentriert. “Kompliment für Konzentration und Disziplin bei differenzierten Projekten.”
Holstentor- Gemeinschaftsschule mit Ganztagsangebot
2020 10 26 1021
ICT+ROBOTICs+ETHICs Inhalte, Methoden, Systeme, Materialien in nonformaler Lernumgebung (frei wählbare AGn oder Kurse) differenziert nach Entwicklungsstand der SchülerInnen
Program Let´s Dance 4T.ev3 for Download LEGO®-MINDSTORMS EV3 Software muss installiert sein! Viruscheck of executable Progs after download from Internet! Ausführbare Programme nach Download auf Viren prüfen!
Szkoły Okrętowe i Techniczne