Activity- / Job-Report
Afternoon for Activities
in Programme ERASMUS+
Thursday, 29.08.2019, 14:00 - 15:45, Room 52
Participants: Ti, Ma, Se, Vi, guest Ja, Ad, Lu, Ak, Dz, Vo
Organization
Two tutors exit the team, after they detected that the
participants are able to follow the LEGO®-Manual almost
without any assistance.
Participants apply for transnational exchange as hosts and
ambassadors.
Report Duties
The participants have been introduced into the
Job-Report-Form.
The last session is been reported as an example.
Some boxes of the chart seem to be too narrow.
Assembling of Robot-Vehicle
Same team as before: “Never change a winning team!”
Computers get started.
We solve problems like changed connectors and a wrong srceen adjustment.
Teams follow orders of LEGO®-MINDSTORMS EV3® Software, powered by
LabVIEW®, independently in 46 steps.
They keep material well organized for quick success!
For preventing the connector of BrainBrick against damage, they install a 90°-
cable permanently.
Teacher Dz and preceptor Vo observe the teams:
Help seems to be almost unnecessary, intervention occured just in one case.
The teams work fluently focussed on their job.
Some started with the first movement programs for the robot-vehicle.
Teams propose competitions for the next meeting:
Stop the vehicle just in front of a line!
The one with less distance is winner…
Feedback participants: “Thumbs up!”. Feedback guest: “May I join the project?”
Feedback preceptors: “Take the right connectors! Compliment for attention
and discipline! Don´t hurry, in order to be quick and for developing ideas!”
Unexpected high speed working. LEGO®-Course again seems to be adequately
structured. Teamwork 1:1 supports progress.
ICT+ROBOTICs+ETHICs
Choice of Educational Material and Subjects
in Non Formal Learning Environment (elective subjects and courses)
related to the level of intellectual development of students
Aktivitäts-/ Arbeitsbericht
Aktionsnachmittag für Aktivitäten
im Programm ERASMUS+
Donnerstag, 29.08.2019, 14:00 - 15:45, Raum 52
Teilnehmer*in: Ti, Ma, Se, Vi, Gast Ja, Ad, Lu, Ak, Dz, Vo
Organisation
Zwei Tutoren verlassen das Team, nachdem sie befunden
haben, dass die Teilnehmer dem LEGO®-Mindstorms-Manual
ohne Hilfen folgen können.
Teilnehmer melden Interesse als Gastgeber und Projekt-
Botschafter an.
Berichtspflichten
Die Teilnehmer*innen werden in das Formular
Job-Report-Form eingeführt.
Die letzte Sitzung wird als Beispiel bearbeitet.
Einige Felder der Tabelle erscheinen zu eng.
Montage des Roboterfahrzeugs
Gleiche Teams wie in der Vorwoche: “Verändere kein Siegerteam!…”
Die Computer werden gestartet, falsch gesteckte Anschlusskabel werden
umgesetzt und eine veränderte Bildschirmauflösung wird korrigiert.
Die Teams folgen selbstständig den Anweisungen der LEGO®-MINDSTORMS EV3®
Software, powered by LabVIEW®, in 46 Schritten.
Sie sortieren ihr Material übersichtlich für raschen Erfolg!
Zur Schonung der Steckverbindung installieren sie am BrainBrick dauerhaft ein
90°-Winkelkabel.
Lehrkraft Dz und Unterweiser Vo beobachten die Teams.
Hilfe scheint unnötig, Intervention war nur in einem Fall erforderlich.
Die Teams arbeiten zügig und konzentriert.
Einige beginnen mit ersten Programmen zur Bewegung der Roboter-Fahrzeuge.
Die Teams schlagen einen Wettbewerb vor:
Fahren und Anhalten vor einer Linie!
Das Fahrzeug mit der geringsten Distanz hat gewonnen.
Feedback Teilnehmer: “Daumen hoch!”, Feedback Gast: “Darf ich mitmachen?”
Feedback Lehrkräfte: “Verwende die richtigen Anschlüsse! Kompliment für
Konzentration und Disziplin! Nicht hetzen, damit Ihr schnell seid und neue Ideen
entwickelt!”
Unerwartet hohes Arbeitstempo. Der LEGO®-Lehrgang erweist sich erneut als
adressatengrecht strukturiert. Partnerarbeit fördert das Vorankommen.
Holstentor-
Gemeinschaftsschule
mit Ganztagsangebot
2023 04 03 1622
ICT+ROBOTICs+ETHICs
Inhalte, Methoden, Systeme, Materialien
in nonformaler Lernumgebung (frei wählbare AGn oder Kurse)
differenziert nach Entwicklungsstand der SchülerInnen
Szkoły Okrętowe i Techniczne