Activity- / Job-Report Afternoon for Activities in ERASMUS+ Thursday, 22.08.2019, 14:00 - 15:30, Room 52 Participants: Ti, Ma, Se, Vi, Ad, Lu, Ak, Ag, Db, Dr, El, Dz, Vo First steps: “Unboxing, or just a little bit more? LEGO®-Mindstorms-Education-EV3 Software (Teachers) is installed. Conditions for publication of photo, video, website etc. are declared. How to participate in meetings? Teambuilding within 5 seconds. Computers are started, hardware-problems are solved. LEGO®-Mindstorms-Education-EV3 Software started and explained. Teams follow orders of LEGO®-Software independently step by step. LOBBY      HIER GEHT´s LOS (Start here!) VORBEREITEN (Preparation) Unboxing LEGO®-MINDSTORMS EDUCATION EV3? No, we just need definite parts: Contact-Sensor, large motor, axle, arrow, 2 RJ45-cables, “Brainbrick”=LEGO® MINDSTORMS EDUCATION EV3 brick, 90°-cable, USB-cable.  Keep material well organized for quick success! For preventing the connector of Brainbrick against damage, we install a 90°-cable permanently. Additionally a USB-cable shall transfer programs from computer to Brainbrick.      AUSPROBIEREN (Try out) “Brainbrick” Sensors and Actors Programs for Display Sound Tutors Elisa, Dominik B. und Dominik R. observe the teams. Help seems to be necessary seldom, intervention almost never. VERWENDEN (Use)          The teams work fluently focussed on their job. Some started with the first of 46 steps, following the construction manual for assemblage of the robot-vehicle. Feedback Tutors: “Everthing OK.”, “Super!”, “Follow the orders.“, “READ!” Feedback participants: “Cool, especially the colour-sensor!”, “How to change direction?”, “How to program a switch?”, “OK”, “Thrilling!” Feedback preceptors: Compliment for attention and discipline! Unexpected high speed working. LEGO®-Course seems to be adequately  structured. Teamwork 1:1 makes sense. THANKs to the Tutors!
ICT+ROBOTICs+ETHICs Choice of Educational Material and Subjects in Non Formal Learning Environment (elective subjects and courses) related to the level of intellectual development of students
meets
Aktivitäts-/ Arbeitsbericht Aktionsnachmittag für Aktivitäten im Programm ERASMUS+  Donnerstag, 22.08.2019, 14:00 - 15:30, Raum 52 Teilnehmer*in: Ti, Ma, Se, Vi, Ad, Lu, Ak, Ag, Db, Dr, El, Dz, Vo Erste Schritte: “Auspacken, oder darf es etwas mehr sein?” LEGO®-Mindstorms-Education-EV3 Software (Lehrkräfte) ist installiert. Bedingungen zur Veröffentlichung von Fotos oder Videos werden angesprochen. Möglichkeiten der Teilnahme am Austauschprogramm werden erörtert. Arbeitsgruppen finden sich. Rechner werden gestartet und Hardwareprobleme behoben. LEGO®-Mindstorms-Education-EV3 Software wird gestartet und erklärt. Die Gruppen bearbeiten in der LEGO®-Software selbstständig Schritt für Schritt. LOBBY      HIER GEHT´s LOS VORBEREITEN LEGO®-MINDSTORMS EDUCATION EV3 auspacken? Nein, wir benötigen nur ausgewählte Teile: Tast-Sensor, großer Motor, Achse, Pfeil, 2 RJ45-Kabel, “Brainbrick”=LEGO® MINDSTORMS EDUCATION EV3 Stein, Winkelkabel, USB-Kabel. Ordnunghalten sichert raschen Erfolg! Zur Schonung der Steckverbindung installieren wir am Brainbrick dauerhaft ein 90°-Winkelkabel. Zusätzlich verwenden wir eine USB- Verlängerung, um Programme auf den Brainbrick zu übertragen. AUSPROBIEREN    “Brainbrick”    Sensoren und Aktoren                                                                                      Programme für Anzeige+Sound Tutor/Innen Elisa, Dominik B. und Dominik R. beobachten die Gruppen. Hilfe ist selten erforderlich, Eingreifen scheint nur im Ausnahmefall nötig. VERWENDEN          Die Gruppen arbeiten sehr zügig und konzentriert. Schon starten einige mit den ersten von 46 Schritten der Montage des Roboterwagens nach Bildanleitung. Feedback Tutoren: “Alles klar.”, “Super!”, “Anweisungen beachten.“, “LESEN!” Feedback Teilnehmer: “Cool, besonders der Farbsensor!”, “Kann man die Richtung ändern?”, “Wie programmiere ich einen Schalter?”, “OK”, “Spannend!” Feedback Lehrkräfte: Kompliment für Konzentration und Disziplin! Unerwartet hohes Arbeitstempo. Der LEGO®-Lehrgang erweist sich als adressatengrecht strukturiert. Partnerarbeit macht Sinn. Dank an die Tutor/Innen!
Holstentor- Gemeinschaftsschule mit Ganztagsangebot
2020 05 31 1224
ICT+ROBOTICs+ETHICs Inhalte, Methoden, Systeme, Materialien in nonformaler Lernumgebung (frei wählbare AGn oder Kurse) differenziert nach Entwicklungsstand der SchülerInnen
Szkoły Okrętowe i Techniczne