ICT+ROBOTICs+ETHICs Choice of Educational Material and Subjects in Non Formal Learning Environment (elective subjects and courses) related to the level of intellectual development of students
meets
Preceptors of ROBOTIC-courses have to experience the common media LEGO® MINDSTORMS EDUCATION EV3: - parts, arrangement system, prevention of loss or damage - CONTROLLERs´ (BRAIN-BRICKs´) names: Owner, No. (internally & sticker) - mounting batteries, recharging battery  - connection to the computer, firmware up to date! - student and teacher have software [teachers version!] on laptops - check all I/O channels with all devices (esp. colour sensor) - free NonFormalLearning, - optionally internet-based instructions,        like LEGO® MINDSTORMS EV3-TEAM Examples for Tasks: 01. Sound Maker 02. Safety Gadget 03. Colour Recognition                                               NEPO®, on platform OpenRoberta® 04. Distance Warner 05. Temperature Related Fan  (sensor necessary) 06. Object Movement Vehicle 07. Line Orientated Vehicle 08. Hindrance Orientated Vehicle 09. Uphill Climbing Robot 10. Colour Distincting Product Sorter 11. Robot Grip for Production Line 12. Products on Demand of "Customers" Common dinners are mandatory duties, because those are dedicated to discussions concerning project topics: - FEEDBACK, Evaluation-Tools, e-Twinning, regional cultural studies,   excursions to company or university - programming with LEGO® by LabVIEW® vs NEPO® language on OpenRoberta® - interdependence of IT and ROBOTICs with Economy, Ecology, Health, Social Life etc. and how and when to implement ETHICs into the course. - integrating natural-, engineering -and social sciences, aiming at responsibility in research by discussing advantages and risks, like person-recognition within a coloured photo (misuse in non democratic governments), driverless car system, overtaking jobs by robots in a context of health, family and society, traffic control by robot-cameras for terrorism-defense vs loss of private life, drones as weapons vs soldiers, automated stock-trading … Common platforms for virtual cooperation are to be installed and improved and exercised, in order to ensure international intensive cooperation also during the periods between the meetings. Don´t forget: Work-life-balance enriched with cultural events and activities!
Kaunas 2nd - 8th of October 2019 Suggestion of CONTENT for our AGENDA
Kaunas 2. - 8. Oktober 2019 Inhaltliche Vorschläge zum Arbeitsplan
Lehrkräfte für ROBOTIK-Kurse sollen in dieser Veranstaltung mit dem gemeinsamen Material LEGO® MINDSTORMS EDUCATION EV3 vertraut gemacht werden. Sie sollen in Handhabung, Konstruktion und Programmierumgebung Erfahrungen sammeln und auch Medien zur Vermittlung der Inhalte in einer nonformalen Lernumgebung kennen. Die Eingänge und Ausgänge der Programmbausteine sind zu kontrollieren, die Firmware auf aktuellem Stand zu sichern und die Programmierumgebung muss auf den Laptops in der Lehrkräfteversion funktionieren.        Inhalte möglicher Übungen sind links aufgelistet.               LEGO® MINDSTORMS EV3- Software by LabVIEW Gemeinsame Abendessen sind verpflichtende Veranstaltungen, um die Rahmenbedingen des Projekts zu erörtern: - FEEDBACK, Evaluation, Kommunikationswege, Exkursionen und auch kulturelle Veranstaltungen sind ebenso zu diskutieren wie unterschiedliche Programmierumgebungen und die Querverbindungen zwischen Robotik und anderen Wissenschaften. Insbesondere gilt es, Chancen und Risiken des Einsatzes automatisierter Systeme unter ökonomischen, ökologischen wie ethischen Gesichtspunkten zu betrachten. Und, nicht vergessen: Work-Life-Balance durch Kultur und Aktivitäten!
Holstentor- Gemeinschaftsschule mit Ganztagsangebot
2023 04 03 1622
ICT+ROBOTICs+ETHICs Inhalte, Methoden, Systeme, Materialien in nonformaler Lernumgebung (frei wählbare AGn oder Kurse) differenziert nach Entwicklungsstand der SchülerInnen
Szkoły Okrętowe i Techniczne