Activity-Agenda / Job-Report Afternoon Activities in ERASMUS+ Tuesday, 08.12. 2020 HOME-SESSION 06 7 participants, 14:30 - 16:00, Homeoffice Se, Ag, Vi, Ha, Ti, Dz, Vo Video-Cooperation in Robotics: - Vo invites all students via OX for a meeting under the platform BigBlueButton (BBB, ). After Start we switched to SKYPE, in order to compare the platforms, especially one participant had problems to enter BBB. But SKYPE was also not available for him. We´ll find the reason…! Nevertheless it seems to be easy to merge a group, especially from the same institution, because all participants are registrated in OX already. Luckily thirdparty persons can be invited to the conference; those ar asked to write their name into a box for internal identification during the meeting. The logon procedure in SKYPE seems to be some children a little bit difficult; and a MICROSOFT-Account is necessary. Invitation of not registered participants seems to be possible, but not as comfortable as for members. Deposition of messages and files are possible also offline; that´s useful. - Vo reminds results from 24.11.2020 by Ad, Ak, Se, Ag and Ha. - Vo reminds to check boxes´ numbers by Ad and Ma. - Participants work individually:    finishing theoretical tasks around robotics,    working with LEGO-Mindstorms-EV3-EDUCATION,    working with LEGO-Mindstorms-EV3-HOME. - Participants may choose classic Software by LabVIEW or CLASSROOM-Version. - Ag / Ha discuss choice of virtual background or bluring the real background. - Vo asks for videos, photos or reports of all activities for -Statusreports / Tasks: - Ha: built the SKORPION; now he is assembling the GRIPP3R with IR-Remote. - Vi: working on program for his grip-arm construction. -  Ti: GYROBOY experiments concerning max. angle of climb are running. - Ag: GYROBOY experiments concerning max. angle of climb are running. - Se: Recommendation to start with LEGO-CLASSROOM-Software!   Expects equipment on Wednesday about 1:30 pm for a lightning start. - Vo - supported by Dz - explains the download of the current Software EV3 Classroom LEGO® Education. In case of obstacles, Laptop by Vo - ready installed - will be delivered. - Ad, Ag and Ti asked for an introduction in LEGO-CLASSROOM- Software: Assemble ROBOT-VEHICLE, Start CLASSROOM-Software, solve task-units. They are allowed, to modify the program for the GYROBOY or perform former projects by LEGO-CLASSROOM-Version. Vi has already got the LEGO-CLASSROOM-Version by himself. We shall have a discussion concerning pro and contra of old or new software. Feedback participants and teachers:
10  –   0 points   Ma   Ad   Se   Ak   Vi   A g   Ha   Ti *   Dz   LM   Vo   Organization   ./.   ./.   7   ./.   10   10   10   10   10   9   8   Difficulty   adequate   ./.   ./.   7   ./.   10   10   10   10   10   9   8   Individual/Team   ./.   ./.   7   ./.   10   10   10   10   10   10   10   School (1) vs Home (10)   ./.   ./.   7   ./.   10   10   10   10   10   8   7   SKYPE vs BigBlueButton   ./.   ./.   7   ./.   10   5   10   10   5   5   5   EDU(1) vs HOME(10)   ./.   ./.   7   ./.   10   10   10   10   5   5   5   EV3(1) vs CLASSROOM(10)   ./.   ./.   7   ./.   10   10   10   10   5   5   5
ICT+ROBOTICs+ETHICs Choice of Educational Material and Subjects in Non Formal Learning Environment (elective subjects and courses) related to the level of intellectual development of students
meets
Aktivitätsplan/ Arbeitsbericht Aktionsnachmittag im Programm ERASMUS+  Dienstag, 08.12. 2020 HOME-SESSION 06 7 Teilnehmer*innen, 14:30 - 16:00 im Homeoffice Se, Ag, Vi, Ha, Ti, Dz, Vo Video-Kooperation in Robotics: - Vo lädt alle Teilnehmer*innen via OX zu einer Sitzung unter der Plattform BigBlueButton (BBB) ein. Nach dem Start wird auf SKYPE umgestellt, um die Plattformen zu vergleichen, zumal ein Teilnehmer keine Verbindung über BBB herstellen kann, was jedoch auch über SKYPE nicht gelang. Wir suchen die Ursache…! Gleichwohl erscheint das Zusammenführen einer Gruppe zumal aus dem eigenen Institut via BBB besonders einfach, da alle ja bereits bei OX registriert sind. Erfreulicherweise können auch Dritte per Link eingeladen werden; diese müssen sich dann einen Teilnehmer*in-Namen geben. Die Anmeldeprozedur bei SKYPE erscheint manchen Kindern umständlich. Zudem ist ein Microsoft-Konto nötig. Vorteil von SKYPE ist die standardmäßige Speicherung des Verlaufs und die jederzeitige Nachrichten- und Anhangbereitstellung auch offline. - Vo erinnert an Arbeitsbögen vom 24.11.2020 von Ad, Ak, Se, Ag und Ha. - Vo erinnert an Box-Nummer von Ad und Ma.   - Die Teilnehmer*innen leisten Einzelarbeit:    ggf. Fertigstellen des Aufgabenbogens rund um die ROBOTIK.    arbeiten mit LEGO-Mindstorms-EV3-EDUCATION,    arbeiten mit LEGO-Mindstorms-EV3-HOME. - Klassische Software unter LabVIEWoder CLASSROOM-Version zur Auswahl. - Ag / Ha erörtern die Auswahl bzw. das Verwischen eines Hintergrundes. - Vo erbittet Videos, Fotos oder Kurzberichte von Aktivitäten für Statusberichte oder zu Aufgabenstellungen: - Ha: hatte Skorpion fertig; plant GRIPP3R mit Infrarot-Fern-Steuerung. - Vi: arbeitet an einem Programm zum Greifarm. - Ti: Experimente zum Steigungswinkel laufen noch. - Ag: Experimente zum Steigungswinkel laufen noch. - Se: Empfehlung LEGO-CLASSROOM-Software!   Lieferung der Ausrüstung am Mittwoch um 13:30 Uhr zum Durchstarten. - Vo erklärt - unterstützt durch Dz - den Download der aktuellen Software EV3 Classroom LEGO® Education. Wenn etwas nicht klappt, Laptop von Vo - fertig installiert - liefern lassen! - Ad, Ag und Ti wünschten eine Einführung in die LEGO-CLASSROOM-Software: Fahrroboter bauen, CLASSROOM-Software starten, Lerneinheiten absolvieren. Sie dürfen danach z.B. das Programm für den GYROBOY modifizieren oder frühere Programme mit der LEGO-CLASSROOM-Version wiederholen. Vi hat auch bereits die LEGO-CLASSROOM-Version heruntergeladen. Eine Diskussion zu Vor- und Nachteilen der Softwareversionen wird angestrebt. Feedback Teilnehmer*innen und Lehrkräfte:
10   –   0 Punkte   Ma   Ad   Se   Ak   Vi   A g   Ha   Ti *   Dz   LM   Vo   Organisation   ./.   ./.   7   ./.   10   10   10   10   10   9   8   Schwierigkeit angemessen   ./.   ./.   7   ./.   10   10   10   10   10   9   8   Sozial - /Arbeitsform   ./.   ./.   7   ./.   10   10   10   10   10   10   10   Präsenz (1)  vs   Homeschool(10)   ./.   ./.   7   ./.   10   10   10   10   10   8   7   SKYPE (1)   vs  BBB(10)    ./.   ./.   7   ./.   10   5   10   10   5   5   5   EDU(1) vs HOME(10)   ./.   ./.   7   ./.   10   10   10   10   5   5   5   EV3(1) vs CLASSROOM(10)   ./.   ./.   7   ./.   10   10   10   10   5   5   5
Holstentor- Gemeinschaftsschule mit Ganztagsangebot
2021 04 03 1104
ICT+ROBOTICs+ETHICs Inhalte, Methoden, Systeme, Materialien in nonformaler Lernumgebung (frei wählbare AGn oder Kurse) differenziert nach Entwicklungsstand der SchülerInnen
Szkoły Okrętowe i Techniczne