Activity-Agenda / Job-Report Afternoon Activities in ERASMUS+ Tuesday, 22. 09. 2020 HYBRID-SESSION 04 2 participants, 14:00 - 14:30, Room 52 Ma, Dz 6 participants, 14:30 - 14:45, Homeoffice Ag, Vi, Ha, Ti, Se, Vo 8 participants, 14:45 - 15:30, Room 52&Homeoffice Ma, Dz, Ag, Vi, Ha, Ti, Se, Vo 6 participants, 15:30 - 15:45, Homeoffice Ag, Vi, Ha, Ti, Se, Vo Video-Cooperation in Robotics: - Vo is involving homeschoolers via SKYPE. - Dz is repairing beamer-function: Camera focussing to the room; whiteboard shows monitor. - Dz is guiding the students to the platform OX and SKYPE. - Vo clears up the question of LAN-connection with Ha. - Se and Vo are discussing video-choice from prededing week. - Ag and Vi are checking the status of their construction and position of connections by means of LEGO-Mindstorms- Software: They compare the connections of their construction, shown by a wiring diagramm (right / bottom corner of their monitor) with this wiring diagramm: Motor A is positioned right (view from rear)! Red arrows of GYROSENSOR on INPUT 2 are visible on right side. After this session Vi is calling Vo again, in oder to demonstrate function of his headset and explaining how he has been activating it. - Ti is activating his Webcam; he wants to program a reverse procedure. - Ha is demonstrating via SKYPE balancing and steering of his GYROBOY. - The participants work individually or with partner, assembling or testing the GYROBOY. - Dz and Ma are documenting thrilling sequences of acitivities by video-takes. - After check of the construction,  we excercise steering jobs.   Parcours of different levels of difficulty are worked out. - Experimentally we experience angles of climb, the GYROBOY can solve.      QUITE DIFFICULT!!! - The champions-league integrates uphill and downhill passages into parcours.      LOTS OF ACCIDENTS EXPECTED!!! - Next Session:     Time trial with time-penalty in case of driving mistakes. Preparational training for lectureships shall become integrated in Workgroup-Sessions or solved in individual meetings via SKYPE at the right time. Currently we stop all mobilities as a method of CORONA-RISK-PREVENTION. Feedback participants and teachers: * missing inspiring creativity in partnership of teamwork at school
10     0 points   Ma   Ad   Se   Ak   Vi   A g   Ha   Ti   Dz   LM   Vo   Organization   10   n. p .   8   n. p .   10   10   10   8   10   10   10   Difficulty   10   n. p .   1 0   n. p .   10   10   10   7   10   10   10   Individual/Team   10   n. p .   1 0   n. p .   10   10   10   9   10   10   10   Work at Home   10   n. p .   1 0   n. p .   10   10   10   7 *   10   10   10
ICT+ROBOTICs+ETHICs Choice of Educational Material and Subjects in Non Formal Learning Environment (elective subjects and courses) related to the level of intellectual development of students
meets
Aktivitätsplan/ Arbeitsbericht Aktionsnachmittag im Programm ERASMUS+  Dienstag, 22. 09. 2020 HYBRID-SESSION 04 2 Teilnehmer*innen, 14:00 - 14:30, Raum 52 Ma, Dz 6 Teilnehmer*innen, 14:30 - 14:45, im Homeoffice Ag, Vi, Ha, Ti, Se, Vo 10 Teilnehmer*innen, 14:45 - 15:30, R52&Homeoffice Ma, Se, Ad, Ak, Dz, Ag, Vi, Ha, Ti, Vo 6 Teilnehmer*innen, 15:30 - 15:45, im Homeoffice Ag, Vi, Ha, Ti, Se, Vo Video-Kooperation in Robotics: - Vo schaltet die Homeschooling-Teilnehmer und sich selbst via SKYPE ein. - Dz repariert die Beamer-Funktion: Kamera zum Unterrichtsraum; Monitorbild am Whiteboard. - Dz führt durch die Anmeldeprozeduren von OX und SKYPE - Vo klärt mit Ha den Einsatz eines LAN-Kabels statt WLAN. - Se und Vo erörtern die Videoauswahl zur Vorwoche. - Ag und Vi prüfen den Stand ihrer Konstruktion und die Position der Verbindungen mittels LEGO-Mindstorms-Software: Sie vergleichen das Schaltbild ihrer Konstruktion, welches ihr Monitor unten rechts anzeigt, mit dem nebenstehenden Schaltbild: Motor A ist rechts (von hinten betrachtet)! Die roten Pfeile des GYROSENSORS an Eingang 2 sind an der rechten Seite zu sehen. - Nach der Session verbindet sich Vi erneut mit Vo, um die Headset-Funktion zu demonstrieren und zu erläutern, wie er es aktiviert hat. - Ti aktiviert seine Kamera und wünscht, den GYROBOY auch rückwärts fahren zu lassen. - Ha demonstriert via SKYPE das Balancieren und Lenken seines GYROBOY.  - Die Teilnehmer*innen arbeiten in Einzel- oder Partnerarbeit am GYROBOY. - Dz und Ma dokumentieren spannende Szenen mit Videoaufnahmen. - Nach Überprüfung der Konstruktion erfolgen Übungen zur Steuerung des GYROBOY.   Parcours unterschiedlichenSchwierigkeitsgrades werden erarbeitet. - Experimentell werden unterschiedliche Steigungswinkeln für den GYROBOY erprobt.       SEHR SCHWIERIG!! - Die Champions-Challenge baut Steigung und Gefälle in Parcours ein.        HOHE UNFALLRATE!!! - Nächstes Treffen:     Zeitfahren mit Berücksichtigung der Fahrfehler durch Anrechnung von Strafsekunden. Ein vorbereitendes Training für mögliche Lehraufträge wird zu gegebener Zeit in die AG-Sitzungen integriert werden oder via SKYPE in Individualberatungen durchgeführt werden. Aktuell heißt es jedoch: REISESTOPP für alle Gruppen als CORONA-RISIKO-PRÄVENTION. Feedback Teilnehmer*innen und Lehrkräfte: * vermisst die inspirierende Wirkung partnerschaftlichen Arbeitens in Schulhaus
10     0 Punkte   Ma   Ad   Se   Ak   Vi   A g   Ha   Ti   Dz   LM   Vo   Organisation   10   n.t .   8   n.t .   10   10   10   8   10   10   10   Schwierigkeitsgrad   10   n.t .   1 0   n.t .   10   10   10   7   10   10   10   Sozial - /Arbeitsform   10   n.t .   1 0   n.t .   10   10   10   9   10   10   10   Zu Hause arbeiten   10   n.t .   1 0   n.t .   10   10   10   7 *   10   10   10
Holstentor- Gemeinschaftsschule mit Ganztagsangebot
2020 11 21 1334
ICT+ROBOTICs+ETHICs Inhalte, Methoden, Systeme, Materialien in nonformaler Lernumgebung (frei wählbare AGn oder Kurse) differenziert nach Entwicklungsstand der SchülerInnen
Szkoły Okrętowe i Techniczne
Photo by LEGO