Activity-Agenda / Job-Report Afternoon Activities in ERASMUS+ Tuesday, 08. 09. 2020 HYBRID-SESSION 02 6 participants, 14:00 - 14:30, Room 52 Vi, Ma, Se, Ad, Ak, Dz 3 participants, 14:30 - 14:45, Homeoffice Ha, Ti, Vo 10 participants, 14:45 - 15:30, Room 52&Homeoffice Vi, Ma, Se, Ad, Ak, Dz, Ag, Ha, Ti, Vo 4 participants, 15:30 - 15:45, Homeoffice Ag, Ha, Ti, Vo Video-Cooperation in Robotics: - Camera focussing to the room; whiteboard shows monitor. - Dz is supporting installation of accounts. - Dz is guiding the students to the platform OX. - Vo is asking for statements via SKYPE:      - Maximum duration of Basic-Course in LEGO-Robotics,    - Feedback concerning choice and succession of content depending on difficulty,    - Pro / Contra Extension-Course(-s). * Ha has caught up basics during holidays just by means of LEGO-Software autonomously.    From his point of view the course, which is integrated in LEGOSoftware, sufficient. -  Vo is checking advice-requirements, reminding correct orientation of the GYROSENSOR.    The red arrows must point to the vehicles right side.  - The participants work individually or with partner, assembling the GYROBOY.    While students are assembling constructions, he is installing programs. - After completion of the construction, next week, we shall excercise simple steering jobs by    means of  the coloured blocks, which are connected to the launching ramp. - Parcours of different levels of difficulty shall become worked out. - Experimentally we shall find out the maximum angle of climb, the GYROBOY can solve. - The champions-league integrates uphill and downhill passages into parcours. - Time trial with time-penalty in case of driving mistakes. Under the same preliminary considerations a follow-up might be the STAIRCLIMBER, which needs the extension-set. Preparational training for our lectureship in Bad-Birnbach shall become integrated in Workgroup-Sessions or solved in individual meetings via SKYPE at the right time. Feedback participants and teachers:
Ma   Ad   Se   A k   Vi   A g   Ha   Ti   Dz   LM   Vo   M aximal   Duration   Bas ic   Course  [ YEARS ]   2   1,5   1,5   2   1,5   2   1   1   1   1   0,5   Content /   Succession   [ OK / ändern ]   OK   OK   OK   OK   OK   OK   *   OK   OK   OK   OK   Ex te n sion Course eg.   SCRATCH   available   yes   yes   yes   yes   yes   yes   yes   yes   yes   yes   ye s 10  –   0 points   Ma   Ad   Se   A k   Vi   A g   Ha   Ti   Dz   LM   Vo   Organization   10   10   4   7 10   10   10   7  10   10   10   Difficulty   10   10   4   10 10   10   10   5 10   10   10   Individual/Team   10   10   4   8  10   10   10   9 10   10   10   Work at Home   10   10   10   10 10   10   10  		 10 10   10   10
ICT+ROBOTICs+ETHICs Choice of Educational Material and Subjects in Non Formal Learning Environment (elective subjects and courses) related to the level of intellectual development of students
meets
Aktivitätsplan/ Arbeitsbericht Aktionsnachmittag im Programm ERASMUS+  Dienstag, 08. 09. 2020 HYBRID-SESSION 02 6 Teilnehmer*innen, 14:00 - 14:30, Raum 52 Vi, Ma, Se, Ad, Ak, Dz 3 Teilnehmer*innen, 14:30 - 14:45, im Homeoffice Ha, Ti, Vo 10 Teilnehmer*innen, 14:45 - 15:30, R52&Homeoffice Vi, Ma, Se, Ad, Ak, Dz, Ag, Ha, Ti, Vo 4 Teilnehmer*innen, 15:30 - 15:45, im Homeoffice Ag, Ha, Ti, Vo Video-Kooperation in Robotics: - Kamera zum Unterrichtsraum; Monitorbild am Whiteboard. - Dz unterstützt die Installation von Accounts. - Dz führt die Schüler durch die Anmeldeprozedur OX. - Vo bittet via SKYPE um Meinungsäußerungen:    - Höchstdauer eines Grundkurses in LEGO-ROBOTIK,    - Auswahl der Inhalte sowie deren nach Schwierigkeit abgestufter Reihenfolge,    - Pro / Contra Erweiterungskurs(-e) z. B. in OPEN-ROBERTA mit SCRATCH oder höher. * Ha hat sich in den Ferien mit der LEGO-Software selbstständig die Grundlagen erarbeitet.    Seiner Ansicht nach würde der in die Software integrierte Kurs genügen.   - Vo fragt Beratungsbedarf ab und erinnert an die korrekte Orientierung des GYROSENSORS.    Die roten Pfeile müssen nach rechts weisen! - Die Teilnehmer*innen arbeiten in Einzel- oder Partnerarbeit am GYROBOY.   Während die Schüler an ihren Modellen arbeiten, installiert Vo weiter Programme auf Laptops.   - Nach Fertigstellung der Konstruktion sollen in der Folgesitzung einfache Übungen zur Steuerung     des GYROBOY mit den Farbbausteinen der Startrampe erfolgen. - Dann sollen Parcours unterschiedlichenSchwierigkeitsgrades erarbeitet werden. - Experimentell soll ermittelt werden, welchen Steigungswinkel der GYROBOY bewältigen kann. - Die Champions-Challenge baut Steigung und Gefälle in Parcours ein. - Zeitfahren mit Berücksichtigung der Fahrfehler durch Anrechnung von Strafsekunden. Als Folgemodell haben wir - unter Verwendung des Ergänzungssets - den TREPPENSTEIGER unter ähnlichen Vorüberlegungen ins Auge gefasst. Ein vorbereitendes Training für unseren Lehrauftrag in Bad-Birnbach werden wir zu gegebener Zeit in die AG-Sitzungen integrieren oder via SKYPE in Individualberatungen durchführen. Feedback Teilnehmer*innen und Lehrkräfte:
10  –   0 Punkte   Ma   Ad   Se   A k   Vi   A g   Ha   Ti   Dz   LM   Vo   Organisation   10   10   4   7 10   10   10   7  10   10   10   Schwierigkeitsgrad   10   10   4   10 10   10   10   5 10   10   10   Sozial - /Arbeitsform   10   10   4   8 10   10   10   9 10   10   10   Zu Hause arbeiten   10   10   10   10 10   10   10   10  10   10   10 Ma   Ad   Se   A k   Vi   A g   Ha   Ti   Dz   LM   Vo   M aximale  Dauer  Basiskurs   [ Jahre]   2   1,5   1,5   2   1,5   2   1   1   1   1   0,5   Inhalte  /   Abfolge   [ OK / ändern ]   OK   OK   OK   OK   OK   OK   *   OK   OK   OK   OK   Aufbau kurs , z. B.  in  SCRATCH   anbieten   ja   ja   ja   ja   ja   ja   ja   ja   ja   ja   ja
Holstentor- Gemeinschaftsschule mit Ganztagsangebot
2020 11 21 1334
ICT+ROBOTICs+ETHICs Inhalte, Methoden, Systeme, Materialien in nonformaler Lernumgebung (frei wählbare AGn oder Kurse) differenziert nach Entwicklungsstand der SchülerInnen
Szkoły Okrętowe i Techniczne
Photo by LEGO