Activity-Agenda / Job-Report Afternoon Activities in ERASMUS+ Tuesday, 01.12. 2020 HYBRID-SESSION 11 5 participants, 14:15 - 14:30, Room 52 Ma, Ad, Se, Ak, Dz 5 participants, 14:30 - 15:20, Homeoffice Ag, Vi, Ha, Ti, Vo Video-Cooperation in Robotics: - Camera focussing to the room; whiteboard shows monitor. - Dz is guiding the students to the platform OX and SKYPE. - Vo assisting  via SKYPE, asking for videos, photos   or short reports o all activities  - Participants working individually or with partner - Ad: Modifikation and and check of the construction: - Excercising steering jobs by means of  the coloured the launching ramp. - Maximum angle of climb with balancing, depending on surface of road. - Parcours of different levels shall become worked out (road or just line). - Minmum of time for circuit without any mistake. - Set time penalty for touching or crossing the borders or lines. - Champions-league integrates uphill and downhill passages into parcours.  - Time trial with time-penalty in case of driving mistakes. - Who likes to assemble the STAIRCLIMBER, which needs the extension-set. - Se start to build the ELEPHANT. - Ak will decide, what´s going on today.. - Ha is following Ads jobs. - Ti lets the GYROBOY go in different directions and balance on the ramp. - Ag & Vi, Ti and Ma may download and test  the new Software LEGO- CLASSROOM-Software. Thy are allowed to correct the program for the GYROBY: for GYROBOY They change GREEN against YELLOW and then BLUE and YELLOW, in order to have the same reactions of the GYROBOY like before  under that well known  LEGO-Mindstorms-EV3-Software. They are allowed, to modify the program for the GYROBOY or perform former projects by LEGO-CLASSROOM-Version. We shall have a discussion concerning pro and contra of old or new software. Feedback participants and teachers:
10  –   0 points   Ma   Ad   Se   Ak   Vi   A g   Ha   Ti   Dz   LM   Vo   Organization                         Difficulty   adequate                         Individual/Team                         School (1) vs Home (10)                         SKYPE vs BigBlueButton                         EV3 ( 1 ) vs CLASSROOM (10)
ICT+ROBOTICs+ETHICs Choice of Educational Material and Subjects in Non Formal Learning Environment (elective subjects and courses) related to the level of intellectual development of students
meets
Aktivitätsplan/ Arbeitsbericht Aktionsnachmittag im Programm ERASMUS+  Dienstag, 01.12. 2020 HYBRID-SESSION 11 5 Teilnehmer*innen, 14:15 - 14:30, Raum 52 Ma, Ad, Se, Ak, Dz 5 Teilnehmer*innen, 14:30 - 15:20, im Homeoffice Ag, Vi, Ha, Ti, Vo Video-Kooperation in Robotics: - Kamera zum Unterrichtsraum; Monitorbild am Whiteboard. - Dz führt durch die Anmeldeprozeduren von OX und SKYPE - Vo assistiert via SKYPE und erbittet von allen Aktivitäten   10-Sekunden Videos, Fotos und Kurzberichte.  - Die Teilnehmer*innen arbeiten in Einzel- oder Partnerarbeit:    Ad: Modifikation und Überprüfung der Konstruktion: - Übungen zur Steuerung des GYROBOY mit Farbbausteinen des Startblocks. - Experimente zu Steigungswinkel und Unergrund auf einer Rampe.  - Parcours unterschiedlichen Schwierigkeitsgrades erarbeiten (Bahn oder Linie). - Zeit für fehlerfreien Durchlauf ermitteln. - Festlegen von Strafsekunden für Berühren oder Überfahren einer Line. - Die Champions-Challenge baut Steigung und Gefälle in Parcours ein. - Zeitfahren mit Anrechnung von Strafsekunden für Fahrfehler. - Wer baut als Folgemodell - mit Ergänzungsset - den TREPPENSTEIGER? - Se will den ELEFANTEN zu bauen. - Ak entscheidet sich für ein neues Projekt. - Ha führt Experimente entsprechend zu denen von Ad durch. - Ti lässt den GYROBOY nun auch Kurven fahren und an der Rampe verharren. - Ag mit Vi, Ti und Ma dürfen die neue Software LEGO-CLASSROOM-Software  downloaden und erproben, indem sie z. B. das Programm für den GYROBOY korrigieren: Sie tauschen GRÜN gegen GELB und danach tauschen sie die Vorzeichen bei BLAU und GELB, damit die Steuerung funktioniert wie unter der vertrauten LEGO-Mindstorms-EV3-Software. Sie dürfen das Programm für den GYROBOY modifizieren oder frühere Programme nun mit der LEGO-CLASSROOM-Version wiederholen. Eine Diskussion zum Vergleich der Vor- und Nachteile der Softwareversionen wird angestrebt. Feedback Teilnehmer*innen und Lehrkräfte:
10  –   0 Punkte   Ma   Ad   Se   Ak   Vi   A g   Ha   Ti   Dz   LM   Vo   Organisation                         Schwierigkeit angemessen                         Sozial - /Arbeitsform                         Präsenz (1)  vs   Homeschool (10)                         SKYPE (1)   vs  BB B (10)                          EV3 ( 1 ) vs CLASSROOM (10)
Holstentor- Gemeinschaftsschule mit Ganztagsangebot
2020 11 21 1334
ICT+ROBOTICs+ETHICs Inhalte, Methoden, Systeme, Materialien in nonformaler Lernumgebung (frei wählbare AGn oder Kurse) differenziert nach Entwicklungsstand der SchülerInnen
Szkoły Okrętowe i Techniczne
Photo by LEGO